Údaje o pracovnom mieste
Náplň práce
Najnáročnejšia činnosť: Vykonávanie vnútorného auditu na úrovni ostatného ústredného orgánu štátnej správy.
Bližšie určená najnáročnejšia činnosť: Vykonávanie vnútorného auditu a ostatných činností v súlade so všeobecne záväznými predpismi vydanými na vykonávanie finančnej kontroly a auditu, najmä zákonom č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, cieľom ktorých je:
a) overiť a hodnotiť účinnosť vnútorného kontrolného prostredia a kontrolných mechanizmov povinnej osoby a posúdiť existujúce riziká,
b) napomáhať k plneniu cieľov, úloh a zámerov orgánu verejnej správy,
c) prinášať systematický metodický prístup k zlepšovaniu efektívnosti finančného riadenia,
d) overiť a hodnotiť systém riadenia rizík, identifikovanie a hodnotenie možných rizík súvisiacich s finančným riadením povinnej osoby a inými činnosťami,
e) overiť dodržiavanie zákonnosti postupu a hospodárnosti pri verejnom obstarávaní vybraných zákaziek,
f) overiť a hodnotiť dodržiavanie osobitných predpisov, uzatvorených zmlúv, rozhodnutí vydaných na základe osobitných predpisov alebo vnútorných predpisov pri finančnom riadení a iných činnostiach,
g) overiť a hodnotiť hospodárnosť, efektívnosť, účinnosť a účelnosť pri hospodárení s verejnými financiami,
h) overiť a hodnotiť splnenie podmienok na poskytnutie verejných financií a dodržiavanie podmienok ich použitia,
i) overiť správnosť a preukázateľnosť vykonávania finančnej operácie alebo jej časti,
j) overiť a hodnotiť spoľahlivosť výkazníctva a dostupnosť, správnosť a úplnosť informácií o finančných operáciách alebo ich častiach,
k) overiť a hodnotiť úroveň ochrany majetku, úroveň ochrany informácií a úroveň predchádzania podvodom, nezrovnalostiam a korupcii,
l) overiť a hodnotiť bezpečnosť a funkčnosť informačných systémov, primeranosť a úplnosť informácií, ktoré informačný systém obsahuje,
m) overiť splnenie opatrení prijatých na nápravu nedostatkov a na odstránenie príčin ich vzniku zistených vnútorným auditom,
n) odporúčať zlepšenia riadenia rizík a finančného riadenia na minimalizáciu rizík,
o) overiť a hodnotiť ďalšie skutočnosti súvisiace s finančnou operáciou alebo jej časťou a finančným riadením,
p) overiť tvorbu rozpočtu, dodržiavanie určených záväzných ukazovateľov, správnosť použitia vybraných položiek, zúčtovanie finančných vzťahov so štátnym rozpočtom,
r) overiť nastavenie a funkčnosť vnútorného kontrolného systému s dôrazom na predchádzanie korupcii, podvodom, konfliktom záujmov a dvojitému financovaniu, a taktiež dodržiavaniu uplatniteľných predpisov pri implementácii investícií a reforiem v rámci Plánu obnovy a odolnosti,
s) overiť a hodnotiť ďalšie skutočnosti, ak tak ustanovuje osobitný predpis.
Informácie o výberovom procese
Identifikátor výberového konania VK/2024/503
Služobný úrad: Úrad geodézie, kartografie a katastra Slovenskej republiky
Sídlo služobného úradu Chlumeckého 1941/2,Bratislava 82012
Druh výberového konania: vonkajšie výberové konanie
Vymedzenie okruhu uchádzačov, pre ktorých sa vyhlasuje výberové konanie: štátni zamestnanci všetkých služobných úradov a občania podľa § 2 zákona o štátnej službe, ktorí sa uchádzajú o prijatie do štátnej služby
Počet obsadzovaných miest 1
Predpoklady vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov
spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu
ovládanie štátneho jazyka
bezúhonnosť
Zoznam požadovaných dokumentov
a. Žiadosť o zaradenie do výberového konania (v listinnej podobe vlastnoručne podpísaná)
b. Profesijný štruktúrovaný životopis (v listinnej podobe vlastnoručne podpísaný)
c. Motivačný list (v listinnej podobe vlastnoručne podpísaný)
d. Čestné vyhlásenie o bezúhonnosti (v listinnej podobe vlastnoručne podpísané)
e. Kópia dokladu o dosiahnutí požadovaného stupňa vzdelania alebo vyššieho stupňa vzdelania, ako
je vysvedčenie, diplom alebo iný rovnocenný doklad; pri dokladoch o vzdelaní, ktoré vydala uznaná
vzdelávacia inštitúcia podľa právnych predpisov členského štátu Európskej únie, štátu, ktorý je zmluvnou
stranou Dohody o Európskom hospodárskom priestore a Švajčiarskej konfederácie alebo tretieho štátu, aj
rozhodnutie podľa osobitného predpisu
f. Čestné vyhlásenie o dĺžke odbornej praxi (v listinnej podobe vlastnoručne podpísané).
Uchádzač môže podať žiadosť o zaradenie do výberového konania spolu s ďalšími požadovanými
dokumentmi:
• v listinnej podobe
V tomto prípade je potrebné, aby uchádzač uviedol v žiadosti a na obálku identifikátor výberového konania,
na ktoré sa prihlasuje.
• v elektronickej podobe prostredníctvom portálu výberových konaní
V tomto prípade uchádzač neprikladá ako samostatné prílohy tie požadované čestné vyhlásenia, ktoré sú
už súčasťou žiadosti o zaradenie do výberového konania v elektronickej podobe.
• bez autentifikácie (bez použitia eID karty)
V tomto prípade je však uchádzač povinný doručiť služobnému úradu žiadosť a ďalšie požadované
dokumenty aj v listinnej podobe najneskôr v deň výberového konania pred jeho uskutočnením,
inak služobný úrad na jeho žiadosť neprihliadne. Povinnosť doručiť žiadosť a ďalšie požadované
dokumenty sa považuje za splnenú dňom ich prevzatia služobným úradom.
• po autentifikácii (s použitím eID karty)
V tomto prípade sa nevyžaduje doručenie žiadosti a ďalších požadovaných dokumentov služobnému
úradu aj v listinnej podobe.
Informácie o výberovom konaní
Dátum vyhlásenia výberového konania 31.01.2024
Termín na podanie žiadosti o zaradenie do výberového konania
spolu s ďalšími požadovanými dokumentmi: 14.02.2024
Miesto na podanie žiadosti o zaradenie do výberového konania
spolu s ďalšími požadovanými dokumentmi v elektronickej
podobe
https://open.slovensko.sk/vk
Miesto na podanie žiadosti o zaradenie do výberového konania
spolu s ďalšími požadovanými dokumentmi v listinnej podobe
Chlumeckého 1941/2 82012 Bratislava - mestská časť Ružinov
Predpokladaný termín uskutočnenia výberového konania: február 2024
Predpokladané miesto konania výberového konania Úrad geodézie, kartografie a katastra SR, Chlumeckého 2, Bratislava.
Spôsob vykonania výberového konania písomná časť a ústna časť
Pracovný režim
Požiadavky na zamestnanca
Požadované vzdelanie
- Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
Dĺžka praxe
Ďalšie požiadavky
Požadujeme znalosť zákonov:
- Zákon č. 211/2000 Z. z. o slobodnom
prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov v
znení neskorších predpisov
- Zákon č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových
pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov
v znení neskorších predpisov
- Opatrenia Ministerstva financií
Slovenskej republiky z 8. decembra 2004 č. MF/010175/2004-42,
ktorým sa ustanovuje druhová klasifikácia, organizačná klasifikácia
a ekonomická klasifikácia rozpočtovej klasifikácie v znení neskorších
opatrení
- Zákon č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite a o
zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
- Zákon č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
- Metodické usmernenie sekcie auditu a kontroly Ministerstva financií SR č.
MF/010824/2023-1411 k vykonávaniu vnútorného auditu - Metodické
usmernenie sekcie auditu a kontroly MF SR č. MF/006646/2022-1411
k finančnej kontrole. Počítačové znalosti: Microsoft Office pokročilý
Schopnosti a osobnostné vlastnosti: sebadôvera, svedomitosť s
spoľahlivosť, samostatnosť, motivácia, adaptabilita a flexibilita,
schopnosť pracovať pod tlakom, rozhodovacia schopnosť,
komunikačné zručnosti, analytické, koncepčné a strategické myslenie.