Agentúra SARIO vlani uzavrela investičné projekty v objeme 1,23 miliardy eur
Slovenská agentúra pre rozvoj investícii a obchodu (SARIO) v minulom roku uzavrela 25 investičných projektov v objeme 1,23 miliardy eur, ktoré majú potenciál vytvoriť takmer 4400 nových pracovných miest. Informovala o tom agentúra SARIO
Bratislava 22. januára (TASR) – Na podporu zahraničného obchodu a internacionalizácie malých a stredných podnikov SARIO vlani tiež zrealizovala viac ako 80 podujatí. “Slovensko je investormi vnímané ako atraktívne biznisové centrum a slovenské firmy ako spoľahliví a konkurencieschopní obchodní partneri. Nasvedčujú tomu výsledky agentúry SARIO za rok 2023,” uviedla agentúra.
V porovnaní s rokom 2022 získala SARIO vlani vyšší počet investorov prichádzajúcich zo zámoria. Išlo o investorov z USA, Kanady či Kórejskej republiky. Najsilnejším európskym investorom ostalo Nemecko. Najviac projektov agentúry SARIO je z oblasti automobilového priemyslu (vrátane elektromobility) a strojárstva.
Ako ďalej SARIO informovala, takmer dve tretiny z uzavretých investičných projektov smerujú do regiónov stredného a východného Slovenska, pričom podiel nových pracovných miest na všetkých SARIO projektoch je až 73-percentný.
“Som rád, že značná časť nových investícií smeruje do regiónov s vyššou nezamestnanosťou, čím sa nám darí neustále znižovať regionálne rozdiely a zvyšovať životnú úroveň obyvateľov Slovenska. Záujem o tieto lokality evidujeme aj medzi potenciálnymi investormi, ktorí môžu vytvoriť až 20.200 miest,” uviedol generálny riaditeľ SARIO Robert Šimončič.
SARIO vlani zorganizovala 31 podnikateľských misií a uskutočnila šesť vlastných kooperačných podujatí. Zabezpečila tiež účasť slovenských podnikov na 11 medzinárodných veľtrhoch, pripravila 59 vzdelávacích aktivít a vypracovala 109 obchodných dopytov, podelila sa agentúra s výsledkami za rok 2023.
“Ciele a priority Slovenskej agentúry pre rozvoj investícií a obchodu pre rok 2024 ostávajú rovnaké – podpora prílevu zahraničných investícií s vysokou pridanou hodnotou a exportným potenciálom na Slovensko, ako aj podpora exportu slovenských produktov, služieb, technológií na rýchlorastúce trhy v duchu posolstiev značky Slovenska,” doplnila SARIO.